სასწავლო პროექტის გეგმა
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
ნონა ბეროშვილი
|
|
რაიონი
|
ისანი-სამგორი
|
|
სკოლა
|
მიხეილ ჯავახიშვილის სახელობის
124-ე საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
თბილისი
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
აღდგომა
|
||
თემის შინაარსი
|
||
ინტერესის მიხედვით
მოსწავლეები გაეთიანდებიან ორ
ჯგუფში. ერთი გაეცნობა
აღდგომის ტრადიციებს საფრანგეთში, მეორე
წარმოადგენს, თუ როგორ
ხვდებიან აღდგომას საქართველოს სხვადასხვა კუთხეში. მოსწავლეები მოიძიებენ შესაბამის
ინფორმაციას,
დაახარისხებენ, თარგმნიან და
განიხილავენ ჯგუფებში,
გააკეთებენ PowerPoint პრეზენტაციას და/ან შექმნიან კედლის გაზეთებს.
|
||
საგანი
|
||
ფრანგული ენა
|
||
დონე/კლასი
|
||
X კლასი
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
8 45წთ-იანი გაკვეთილი
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
უცხ.ს.IV. 6. მოსწავლე კითხულობს და იგებს
სხვადასხვა თემაზე შექმნილ შემეცნებით
ტექსტს
უცხ.ს.IV. 22. მოსწავლე იცნობს სამიზნე
ქვეყნის/ქვეყნების კულტურულ რეალიებს.
უცხ.ს.IV. 13. მოსწავლე წერს პრაგმატული
ხასიათის ინფორმაციულ ტექსტს
უცხ.IV.
19. წარმოადგენს
ზეპირ მოხსენებას მისთვის საინტერესო თემაზე.
• ინფორმაციის კლასიფიკაცია,
ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების
გასაცემად
• იდეებისა და აზრის ნათლად და
ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით;
• სხვადასხვა ჯგუფთან ეფექტური
მუშაობის უნარის დემონსტრირება;
• საერთო მიზნების მისაღწევად
საჭირო კომპრომისისთვის მზადყოფნისა და მოქნილობის დემონსტრირება;
• გულმოდგინებისა და პოზიტიური
სამუშაო ეთიკის დემონსტრირება (მაგალითად, პუნქტუალობა და სანდოობა).
• პასუხისმგებლობების გაზიარება
მუშაობის პროცესში.
• ჩართული მხარების ძლიერი
თვისებების/უნარების გამოყენება საერთო მიზნის მისაღწევად;
|
||
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
|
||
მოსწავლეები გაიღრმავებენ ცოდნას
სადღესასწაულო ლექსიკასთან დაკავშირებით, შეიძენენ
ინფორმაციის კლასიფიკაციის, ანალიზის
და სინთეზის უნარებს,
ისწავლიან აზრის ნათლად
და ეფექტურად გამოხატვას
წერილობით თუ სიტყვიერად.
ისწავლიან ჯგუფში მუშაობას
და ერთმანეთის აზრის
პატივისცემას და საერთო
გადაწყვეტილების მიღებას
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
არდადეგები და დღესასწაულები-რას მეტყვით
მოცემულ თემაზე?
|
|
თემატური კითხვები
|
რომელი დღესასწაული
გიყვართ და რატომ?
სააღდგომო ტრადიციები -რა
განსხვავება შეიძლება იყოს საფრანგეთში
და საქართველოში?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
როდის და
როგორ აღნიშნავენ აღდგომის
დღესასწაულს საქართველოში? იცნობთ
საქართველოს სხვადასხვა კუთხის
სააღდგომო ტრადიციებს? ლექსიკური
ერთეულები, რომლებიც დაგვჭირდება
დღესასწაულზე
სასაუბროდ(ზმნები, არსებითი სახელები,
სხვა)
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროექტის
დაწყებამდე წინარე ცოდნის
შესაფასებლად გონებრივი იერიშის
მეთოდით მოსწავლეები იხსენებენ
დღესასწაულთან დაკავშირებულ ლექსიკას,
რის გამოყენებითაც მოსწავლეები
შეძლებენ ფრანგულ ენაზე
გამოხატონ აზრი და
შეძლონ აღდგომის დღესასწაულზე საუბარი. მასწავლებელი ყურადღებით აკვირდება, რა იციან მოსწავლეებმა და სად სჭირდებათ დახმარება.
პროექტის
მსვლელობისას მასწავლებელი აკვირდება
მოსწავლეთა ჩართულობას მასალების
მოძიების პროცესში, ხოლო
მასალის დამუშავების პროცესში
მასწავლებელი აკვირდება და
ინიშნავს იმ სირთულეებს,
რაც ხვდებათ მოსწავლეებს
მასალის თარგმნა-დამუშავების პროცესში.
პროექტის
ბოლოს მასწავლებელი შეაფასებს
მოსწავლეთა პრეზენტაციებს იმ
შეფასების სქემების გამოყენებით, რაც
მოსწავლეებთან ერთად შეიქმნა
პროექტის დაწყებამდე.
გონებრივი იერიში
ჯგუფებზე მუშაობის პროცესში დაკვირვების რუბრიკა
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროექტზე
მუშაობის დაწყებამდე მოსწავლეები
ფლობენ ინტერნეტში მასალის
ძიების უნარ-ჩვევას, მოპოვებული
ინფორმაციის თარგმნის, დამუშავების, გადარჩევის
უნარებს. მათ აქვთ
ელეტრონული პრეზენტაციების მომზადების გამოცდილება
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
I ეტაპი-მოსწავლეები გაეცნობიან მასწავლებლის მიერ
მმზადებულ ბუკლეტებს პროექტის
შესახებ, ისინი კითხვა-პასუხის რეჯიმში
მასწავლებლისგან მიიღებენ ამომწურავ
ინფორმაციას პროექტის მიმდინარეობასთან დაკავშირებით.
II ეტაპი- მუშაობის
დაწყებამდე მასწავლებელი მოსწავლეებთან ერთად
შეიმუშავებს შეფასების სქემებს(რა
კომპონენტებში და როგორ
მოხდება მათი შეფასება).ამასთან, გონებრივი
იერიშის მეთოდით, მასწავლებელი ააქტიურებს
იმ ლექსიკურ ერთეულებს,
რაც გამოადგებათ დღესასწაულზე სასაუბროდ
III ეტაპი-მოსწავლეები თავიანთი სურვილის
და ინტერესის მიხედვით
განაწილდებიან ორ ჯგუფში.
პირველი ჯგუფი იმუშავებს
აღდგომის ტრადიციებზე საფრანგეთში, მეორე
ჯგუფი იმუშავებს აღდგომის
ტრადიციებზე საქართველოში. ჯგუფის
წევრებს შორის
უფლება-მოვალეობები მუშაობის დაწყებამდე
იქნება გაწერილი: მოსწავლეები, რომლებიც
კომპიუტერთან მუშაობის უნარებს
უფრო კარგად ფლობენ,
მოიძიებენ ინფორმაციას და
გააკეთებენ ელექტრონულ პრეზენტაციებს, ხოლო
ისინი, ვინც ფრანგულს
უკეთ ფლობენ, უფრო
აქტიურნი იქნებიან ინფორმაციის
დამუშავება-დახარისხების
პროცესში.
IV ეტაპი-მას შემდეგ, რაც
მოსწავლეები ჯგუფებში განაწილდებიან, ისინი
დაიწყებენ ინფორმაციის მოპოვება-შეგროვებას, შემდეგ
კი გაკვეთილებზე ჯგუფურად
მოხდება ინფორმაციის თარგმნა,
დამუშავება-დახარისხება.
პარალელურად მასწავლებელი დაფაზე
წერს ზმნებს, არსებით
სახელებს და მეტყველების ნაწილებს,
რომელიც უკავშირდება დღესასწაულებს და
მოსწავლეებს სთხოვს, აღნიშნულ
სიტყვებზე გააკეთონ ფრაზები
აღდგომის თემასთან დაკავშირებით, რითაც შეავსებენ თავიანთ ზეპირ
პრეზენტაციბს. პარალელურად მასწავლებელი აკეთებს
ჩანიშვნებს, მოსწავლეთა მუშაობის
შესახებ.
V ეტაპი- მოსწავლეები
ჯგუფურად აკეთებენ ელექტრონულ
პრეზენტაციებს, სადაც მოხდება
ჯგუფში შეჯერებული ინფორმაციის ასახვა
ფოტოებით და ტექსტებით.
VI ეტაპი-ზემოაღნიშნული პრეზენტაციების საფუძველზე მოსწავლეები წარმოადგენენ, თუ
როგორ ხვდებიან აღდგომას
საფრანგეთში და საქართველოს
სავადასხვა კუთხეში(აუცილებელი პირობა-ჯგუფის ყველა
წევრმა უნდა მიიღოს
მონაწილეობა ზეპირი პრეზენტაციის დროს)
ჯგუფები ეცნობიან ერთმანეთის პრეზენტაციებს და კედლის გაზეთებს, სვამენ კითხვებს, პასუხობენ, იყენებენ რა ლექსიკურ ერთეულებს, რაც პროექტის მსვლელობისას შეისწავლეს |
ტექნოლოგია – ტექნიკა |
||
კომპიუტერი
(ები)
ინტერნეტკავშირი
|
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
|
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა
|
||
ინტერნეტძიება
|
Power point
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
სახელმძღვანელო „Bien joué 3“,
|
ინტერნეტრესურსები
|
Google.com
|
სხვა რესურსები
|
ფორმატი, მარკერები, ლექსიკონები, დაფა, ცარცი
|
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire